Zamieszczone przez autorus
Jak podnieść moc - mam 160KM -chcę mieć ok 200KM
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez polo81A co do hamowania to jesli maja takie same hamulce, takie same kola oraz, jak wspomnialem przed chwila, taka sama energie kinetyczna to z predkosci 100km/h ten 400KM potwor zatrzymywac sie bedzie tak samo szybko jak ten 100KM sredniak
Zamieszczone przez polo81PS "moja" Octa kiedys miala 150 kucy, teraz ma ich 255 i zareczam, ze zarowno wlasciciel jak i ja jezdzimy nadal tak samo :wink:
I przy okazji poprosimy wykresik. :twisted:"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez polo81A co do hamowania to jesli maja takie same hamulce, takie same kola oraz, jak wspomnialem przed chwila, taka sama energie kinetyczna to z predkosci 100km/h ten 400KM potwor zatrzymywac sie bedzie tak samo szybko jak ten 100KM sredniak
Uprosciles sobie model i na tej podstawie wyciagasz jakies dziwne wnioski.
Jazda samochodem nie polega na rozpedzeniu sie do 100km/h, niezakloconej podrozy z ta predkoscia, a nastepenie wyhamowaniu do zera. Po drodze jest jeszcze cala masa roznego rodzaju zdarzen.
Skoro jestesmy przy przykladach, to ja mam cos bardziej zyciowego, ale tez uproszczonego, zeby latwiej bylo kąsnąć intrygę:
Wez sobie te dwa, wspomniane przez Ciebie auta, czyli jedną Octavie 100KM i jedną Octavie z silnikiem od Ferrari z moca 400KM. Wybierz sie nimi w trase np. z Wawy do Wrocławia z założeniem, że chcesz dostać się możliwie najszybciej (ale bez przesady) na miejsce, ale nie łamiąc przepisów ruchu drogowego. Czyli nie jadac szybciej niz np. wspomniane przez Ciebie 100km/h.
W ktorym aucie hamulce wykonaja wiecej pracy? I dlaczego w tym 400-konnym?TDI 205PS
Komentarz
-
-
PS "moja" Octa kiedys miala 150 kucy, teraz ma ich 255 i zareczam, ze zarowno wlasciciel jak i ja jezdzimy nadal tak samo :wink:
Pozdarwiam i mniej stresu wiecej magnezu"Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
Pionek znów gra.......
Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
www.dynosoft.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez polo81A co do hamowania to jesli maja takie same hamulce, takie same kola oraz, jak wspomnialem przed chwila, taka sama energie kinetyczna to z predkosci 100km/h ten 400KM potwor zatrzymywac sie bedzie tak samo szybko jak ten 100KM sredniak
Tak na zdrowy rozsadek, przemysl jeden fakt. Czemu producenci nawet w jednym modelu samochodu o zblizonej wadze (Octavia) montuja tak rozne hamulce, w zaleznosci od mocy? Dla frajdy wlascicieli i wyciagniecia z nich wiekszej kasy? Czemu zatem Octa 90KM ma tarcze z przodu i bebny z tylu, a 1.8T czy 130PD "troszkę" usprawniony uklad hamulcowy w postaci tarcz z przodu i z tylu o znacznie wiekszych rozmiarach? Wszak oba te samochody wyjezdzajac z fabryki przeznaczone sa do jazdy po drogach publicznych, nie do jakis rajdow czy na tory, lecz obowiazuja je dokladnie te same przepisy ruchu drogowego, zatem beda jezdzily z dokladnie tymi samymi predkosciami.
Uzylbym tez innego przykladu w postaci Lancer'a i Lancera EVO, ktore rowniez maja podobna wage itd tylko moce inne, ale tu podciagniesz przyklad pod swoja teorie, ze EVO jest na tor.
Chcialbym zobaczyc co by sie stalo, gdyby producenci zaczeli montowac w tych samych modelach samochodow o mocy 100 i 200 czy wiecej KM takie same uklady hamulcowe, bo przeciez ten 200 (czy jak podales 400KM) zahamuje tak samo ze 100 km/h, a szybciej nie powinien jezdzic.
polo81, proponuje Ci przedstawic swoje rewolucyjne teorie koncernom samochodowym, wszak produkcja jednego rodzaju hamulcow da im gigantyczne oszczednosci. Na pewno dostaniesz Nobla.Ja tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
No to przeciez napisalem, ze nasze rozumowania ida rownolegle, z tym, ze ja rozumiem co Wy chcecie mi wytlumaczyc, a Wy, z tego co moge przeczytac, nie rozumiecie co ja chce wytlumaczyc Wam
Dla mnie to co piszecie jest oczywiste
Cala dyskusja zaczela sie od tego, ze czesc osob jest przekonana, ze na standardowych tarczach nie da sie jezdzic co jest oczywista przesada. Wszystko zalezy od tego jak kto jezdzi. I trudno mi zrozumiec dlaczego, z tego co tutaj czytam, sa osoby przekonane, ze mocny silnik = duzo hamowania. Przeciez wszytko zalezy od kierowcy, a nie od samochodu.
Ja o sobie napisalem, ze nie jezdze sportowo ani tym bardziej wyczynowo co wiaze sie rzeczywiscie z ostrym traktowaniem hamulcow i czesto wymaga ich usprawnienia/wymiany.
Jesli chodzi o heble - seryjne 288-ki dobrze sie spisuja i wyhamuja nawet 200-konne auto. Pytanie tylko ile razy z rzedu...
Jezeli swiatla sa co X metrow to seryjna octavia rozpedzi sie na tym odcinku do predkosci Y (i musi z niej wyhamowac), a stunigowana do predkosci Y*Z (gdzie Z > 1). Nadal nie widzisz roznicy ?
Seryjne hamulce kończą swoją skuteczność juz nawet w serii kilka hamowań i juz po hamulcach
To krótka piłka.. PO CO CHIPOWAĆ (TUNINGOWAĆ) AUTO SKORO BĘDZIEMY JEŹDZIĆ TAK SAMO ?? przeciez jak ktoś tuninguje auto (silnik) to chce żeby samochód jechał szybciej..
Wystarczy pomyslec, ze jedziemy po trasie i majac mocne auto mamy mozliwosc czesciej i sprawniej wyprzedzac, a co za tym idzie musimy czesciej i mocniej hamowac. To chyba oczywiste.
A teraz koncze draznienie Admina bo mi zaraz krzywde zrobi
A to, co chce przez caly czas udowodnic, to to, ze te wszystki moce, hamulce itd samo w sobie jest niczym. Wszystko zalezy tylko i wylacznie od kierowcy.
A kazdy kierowca ma inna filozofie jazdy.
Przy mojej filozofii seryjne tarcze z ARX wystarczaja spokojnie
A wykresik zaraz wrzuce, tylko musze namierzyc odpowiednie miejsce.
Mam:
To wykres starszy, nowszego nie moglem znalezc, ale roznice sa minimalne.Niestety nie moja, ale czasem jezdze...
Komentarz
-
-
Jak juz mowilem to nie moj sprzet, ale z tego co wiem to turbina (na K04), kolektory, filtr powietrza + kanaly, program.
Hamulce nadal standardowe - NIGDY nie zawiodly.
Ale elementem filozofii jazdy ta Octavka jest "szybka jazda nie oznacza czestego hamowania"
@Puchacz - to nie jest kwestia dlaczego do mocniejszych wstawiaja lepsze hamulce tylko dlaczego do slabszych wstawiaja gorsze.
A jesli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kase. Ja stawiam na ciecie kosztow, bo co innego?Niestety nie moja, ale czasem jezdze...
Komentarz
-
-
Ładny wykres, gratulacje modyfikacji, a o hamulcach to ja juz sie nie wypowiadam, tak jak piszesz zależy duzo od kierowcy i gdzie samochód pomyka, inaczej jest na mieście a inaczej na trasach. Moje seryjne nie dawały rady, mam inne zamienniki i nie mogę marudzić, i przyznaję że jest lepiej - dużo lepiej
Pozdrawiam"Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
Pionek znów gra.......
Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
www.dynosoft.pl
Komentarz
-
-
Jak juz powiedzialem - przy jezdzie zgodnie z filozofia wlasciciela jak i moja te hamulce, ktore sa, NIGDY nie zawiodly.
I wiem, ze tym autkiem mozna jezdzic tak, zeby hamulce zajezdzic w jeden dzien, silnik przegrzac, a turbine zakwalifikowac do pilnej wymiany... Ale nikt nim tak nie jezdziNiestety nie moja, ale czasem jezdze...
Komentarz
-
-
Autko porzebuje 7-12l - to w kwestii spalania.
A w kwestii kapelusza... Przez BielskoBiala w nocy dmuchnelismy 160 :]
Swoja droga ciekawe, ze jak czlowiek pisze, ze jezdzi spokojnie i seryjne hamulce mu wystarczaja to od razu od kapeluszy sie go wyzywa... :roll:
Na trasie typu katowicka czy krakowska jak autko jedzie to szybsze "kapelusze" licze na palcach jednej reki i to niezaleznie od godziny. Wnioski wyciagaj sam
Pozdro kNiestety nie moja, ale czasem jezdze...
Komentarz
-
-
Z tego co wyczytałem moje zdanie jest owe : Podnosząc moc trzeba musimy też myśleć nad naszym bezpieczeństwem i sam gdybym coś dłubał przy swoim napewno by założył wydajniejsze heble żeby chociaż czuć się bezpieczeniej .Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez polo81A w kwestii kapelusza... Przez BielskoBiala w nocy dmuchnelismy 160 :]saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez polo81
Pozdrawiam,
Bartek
PS a a'propos tej dywagacji na temat dwóch octavii - jednej seryjnej, a drugiej z silnikiem ferrari. dobre, dobre - ale oprócz kompletnego nonsensu, jeszcze warto zwrócić uwagę na fakt, iż silnik ferrari waży więcej, więc jakby cofnąć się jeszcze na chwilę do podstawówki i przypomnieć sobie wzór na pęd (masa x prędkość), okazałoby się, że wydajniejsze hamulce by się przydały K04 i FMIC też waży więcej, niż K03 i SMIC (to już oczywiście żart, bo różnice w masie mogą być mniejsze, niż różnice w masie dwóch różnych kierowców :wink: :lol: )
[ Dodano: Czw 29 Gru, 05 10:40 ]
Zamieszczone przez MaicroftNo to po co wam fura, ktora ma 250KM i jezdzic jak kapelusz. Przeciez to nawet ekonomiczne nie jest, bo taki stage musi lac bardziej paliwem, zeby nadarzyc za turbina.
No, ale to nie moje auto, wiec w sumie czemu nie.
Pozdro k
Pozdrawiam,
Bartekbyła mocna Octa, a jest konik
Greckie Delikatesy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez polo81A w kwestii kapelusza... Przez BielskoBiala w nocy dmuchnelismy 160 :]Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
BaPit... No co ja moge odpisac... Nikt na osiagi tego autka nie narzekal, lagow nie czuc, a to autko do jazdy na codzien, a nie do zabawy - ja do zabawy nie kupilbym Skody.
Lagi jak przy wolnossacym... Nie wiem co to lag w tym autku - tyle praktyka.
Poza tym jesli odczuwalnie lag utrudnialby jazde to byloby podtrzymanie turbo
Swoja droga zawsze myslalem, ze lag to opoznienie, a opoznienie jest domena autek z turbinami, ktore sie musza rozkrecic... No, ale moze zle slyszalem.
A jesli chodzi o wykres: autko jest zestrojone tak, jak zostalo to powiedziane i jedzi tak jak bylo to zalozone. Celowo nie obcialem cisnienia doladowania, ale wykres maly, nie rzuca sie czyba w oczy...
A co do moich dywagacji to najpierw proponuje dokladnie, dwa razy czytac posty to unikniemy na przyszlosc wpadek (tutaj akurat odnosnie masy porownywanych autek
Whatever - byla rozmowa i prosba o wykres to go podalem. Osoby autkiem jezdzace sa z niego conajmniej zadowolone. Z hamulcow tez.
A konczac juz o hamulcach: Jesli ktos czuje, ze ma hamulce kiepskie to je sobie wymienia jesli ma za co, pilka raczej krotkaNiestety nie moja, ale czasem jezdze...
Komentarz
-
-
Racja. Ale budzet jest jeden
So rowniez priorytety - jeden kupi super zimowki, skorzane wnetrze, drewniane wstawki, automat itp, a drugi xenony i najmocniejszy silnik Dla kazdego cos milego. k
Najlepsze zyczenia na Nowy Rok dla wszystkich czytajacych ten watek
dla reszty tezNiestety nie moja, ale czasem jezdze...
Komentarz
-
-
moje 3 grosze: po przyzwyczajeniu sie do hamulcow mojej Czeszki (EBC Turbo Groove w seryjnych rozmiarach + EBC Green Stuff + plyn tez EBC wiec raczej modyfikacja z serii "budget") przejechalem sie kiedys Octavia zznajomego na pelnej serii jezeli chodzi o hamulce i w trakcie pierwszych paru hamowan praktycznie wjezdzalem na kufry aut przede mna.. to auto na seryjnych hamulcach prawie w ogole nie hamuje! zwlaszcza na dluzszej i szybszej trasie! wiec jakakolwiek dyskusje na temat tego czy przy modach silnika trzeba sie brac za hamulce uwazam za zbyteczne. za hamulce powinno sie brac jeszcze przed modami silnika!
Komentarz
-
-
To ja odnośnie tematu. Rozmawiałem z chłopakami z compsportu.
Taka modyfikacja czyli fimc i turbo od 150 + program kosztuje u nich 5,5kzł No i ewentualnie w rozliczeniu można zostawić turbinkę od 130. Oczywiście na rachunek
Autorus
Ps. Kłopot polega na tym że całość prac będzie trwała 4 dni. Czyli samochód na 4 dni trzeba zostawić. A to cholernie daleko jak dla mnie.http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
Budowa mojego domku MURATORZE
----------------------------------------------------
Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm
Komentarz
-
Komentarz